16 Temmuz 2017 Pazar

HATAY GEZİ REHBERİ 4


    10) Hz. Musa Ağacı




   Hz. Musa Ağacı; devasa bir çınar ağacıdır. Ağacın gövde çapı 7.50 metre, çevresi 20 metre, yüksekliği ise 17 metredir. Ağacın dalları yaklaşık 1.5 dönümlük bir alanı kaplar. Ağacın içi oyuktur. Ağacın içine girip çıkmak mümkündür. Bu sayede ağacın içi “çaputlu ziyaret”e dönüşmüştür. Ağacın öyküsü ise şöyledir:
Hz. Hıdır ve Hz. Musa denizden çıkarlar ve birlikte Hıdırbey Köyü'ne gelirler. Hz. Musa asasını su kenarına koyar ve buradan su içer. Daha sonra yoluna devam ederek kendi adı ile bilenen Musa Dağı'na çıkar. Döndüğünde asasının yeşerdiğini görür. O yeşeren ağacın bu ağaç olduğu söylenir.

     11) Batıayaz




   Temiz havası, kaynak suları ve doğal güzelliklerinin yanısıra kültürel anlamda da zengin eserlere sahip bir yayla köyüdür. Eski bir Ermeni kilisesi, cami avlusunda 1000 yıllık bır çınar ağacı ve eski Ermeni yapıları bulunmaktadır. Çağlayan ve Karapınar mesire yerleri kayaların altından çıkan buz gibi sularıyla tanınmıştır.

      12) Vakıflı Köyü

   Tarih ve doğanın iç içe olduğu, taş evlerden oluşan ve tamamı Ermenilerden oluşan bir köy, Vakıflı Köyü. Köyün tamamen temiz ve huzur verici olması gelenleri hayran bırakıyor ve yerlileri tarafından üretilen organik ürünlerde ziyaretçiler tarafından ilgi görmektedir.

  
   Hatay'da gezilip görülmesi gereken daha onlarca yer var, maalesef hepsini anlatmak olanaksız ve bende sizler için ekstra gezilecek yerler listesi yaptım, umarım listeyi beğenir ve bir gün Hatay'ı ziyaret ederseniz, listemi kılavuz olarak kullanabilirsiniz :)
  • Arsuz Sahil
  • Bakras Kalesi
  • Habib-i Neccar Camii
  • Antik Cam Evi
  • Asma Köprü
  • Affan Kahvesi (Haytalısı ile Meşhurdur)
  • Aziz Pavlus Ortodoks Kilisesi
  • Cehennem Kayıkçısı
  • Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Müzesi
  • Eski Antakya Sokakları
  • Uzun Çarşı
  • Hz. Hıdır Türbesi
  • İskenderun Deniz Müzesi
  • Payas Kalesi
  • Darb-ı Sak Kalesi
  • Sokullulu Kervansarayı
  • Antakya Kalesi
  • Kanuni Sultan Süleyman Kervansarayı
   Bir gün bu kadim şehri gezmeniz dileğiyle :)


Kaynak ve Fotoğraflar:http://www.antakyaturu.com

13 yorum:

  1. Liste uzunmuş... Gerçekten de gezilmesi gereken bir şehir, kısmet olursa da yaz sonunda arkadaşlarımın ziyaretine Hatay'a gideceğim, hatta gitmek içinde sabırsızlanıyorum. İnşallah her yeri gezebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pişman olmayacağınınz bir gezi olacak eminim :)

      Sil
  2. Vakıflı köyü için çektiğin fotoğrafı çok sevdim. Liste gerçekten de uzunmuş ama benim listeye ihtiyacım yok zaten gelirsem ki elbet bir gün geleceğim oralara beni sen gezdireceksin değil mi :) Tamam geçen gün sana eşlik edememiş olabilirim ama mutlaka telafi edeceğim ee boşuna pişkinlik yapmıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef bu fotoğraflar altta belirttiğim kaynaklardan alıntı, profesyonel fotoğraf makinesi aldıktan sonra bu yerlere gitme fırsatım olmadı :/ Bak ne diyeceğim, bence en kısa zamanda kendine bir Hatay planı yap ve benim rehberliğimle şehrin altını üstüne getirelim :) Ne dersin ? Bu arada geçen sefer için açıklamana gerek yok, konu sağlıksa ekilmek çok koymuyor :)

      Sil
    2. Aaa hadi ya neyse beni çekersin orada sana modellik yaparım :) Plan değil de anlık bir kararla gidebilirim ancak oraya biliyorsun yollarla aram iyi değil :)

      Sil
    3. Yol açık, yola çık Naz, plan bundan ibaret zaten :)

      Sil
  3. Ne kadar güzel yerler, hele o dere, köprü...bayıldım, çok teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yerlerdir ya, bir gün gelirseniz ve memleketimdeysem seve seve rehberlik yaparım size :)

      Sil
  4. memleketin her tarafından doğa ve tarih fışkırıyor; gör artık beni dercesine. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de öyle ağabey, görmek lazım :)

      Sil
  5. Hatay görmek istediğim yerlerden biri çok güzel anlatmışsınız, bu arada sayfanıza fatofotofan sayesinde ulaştım bende beklerim

    YanıtlaSil
  6. Hatay,kültürlerin kaynaştığı güzel bir yer. Siz de güzel tanıtmışsınız. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil