23 Temmuz 2017 Pazar

Ah Harry Vah Harry


   Ben henüz 6 yaşındayken, çok değer verdiğim, çok sevdiğim kuzenim, abim beni sinemaya, Harry Potter ve Filozof Taşı filmini izlemeye götürmüştü. Tabi o zamanlar küçük bir çocuk olduğum için o günü ayrıntılarıyla anlatmak zor ama ilk kez sinemaya gidiyordum ve çok heyecanlıydım. Hatta filmi izlerken o kadar gülmüşüm o kadar kaptırmışım ki kendimi, kuzenim filmi izlemek yerine beni izlemeyi tercih etmiş :)
Sinema koltuklarının bana büyük geldiğini hatırlıyorum ve ana okul karnemde yazanlar doğruysa, o zamanlar 106 cm ve 16 kiloymuşum, yani düşününce sorun koltuklarda değilmiş, ben fazlaca ufak tefekmişim :) Aynı kuzenim beni serinin ikinci filmini izlemek için de sinemaya götürmüştü sağ olsun ve serinin 4. filmi Ateş Kadehi hariç bütün filmlerini sinemada izledim. Tabi daha sonra da seriyi baştan sona bir kaç kere izledim ama dublaj olarak. Normalde izleyeceğim filmlerin altyazılı olmasına dikkat ederim ama bilemediğim bir nedenden dolayı Harry Potter filmlerini her seferinde dublaj olarak izledim, yani en azından bugüne kadar :) Son zamanlarda izlediğim İngiliz yabancı dizileri sayesinde olacak, aksanlarının ne kadar çok hoşuma gittiğini fark ettim. Ben de neden Harry Potter'ı da orijinal haliyle izlemiyorum ki dedim, sonuçta bir mazimizde var, öyle değil mi? Bir hafta da serinin ilk üç filmini izledim hatta... Açıkçası bir kaç kere dublaj olarak izledikten sonra gerçek seslerini duymak garip gelecek sanmıştım, evet belki ilk başta da garipsedim hani ama o kadar da garip değildi yani :) Umarım Fantastik Canavarlar serisi de Harry Potter etkisi bırakır bizde, sağlıcakla kalın :)

 

12 yorum:

  1. Benim HP sevdam da okuyarak başlamıştı, kitaplarını ilkokuldayken okudum ve birkaç filmini sinemada izledim. Bugün TV'de babam dublajlı Azkaban Tutsağı'nı izlerken ona katıldım ama orijinaline alışık olunca seslendirmeler bana çok itici geldi. :/ Fantastik Canavarlar da Eddie Redmayne ile efsane olmuş bence, keşke senaryo yerine romanları olsaydı. Gerçi senaryoyu da severek okudum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk olarak Harry Potter filmleriyle tanıştığım için kitaplarını okumadım, tabi kitaplar her zaman daha doludur, orası ayrı. Fantastik Canavarlar'ın devam filmleri harika olacak bence Johnny Depp farkıyla tabi :)

      Sil
  2. Kadın büyük bir yetenek, adeta fantastik roman yazmak için dünyaya gelmiş. Harry Potter'i 13 yayınevi reddetmiş, bu gösteriyor ki, yayıncılar, yapımcılar, her zaman ünlü olmayanları dışlıyorlar ve kendilerinin yeteneklerinden kuşku duymalarını, cesaretlerini yitirmelerini istiyorlar. :( Neyse ki, o yılmamış ve başarmış....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla helal olsun, iyi ki yılmamış ve bizi Harry Potter ile tanıştırmış :) Reddedenler utansın :)

      Sil
  3. Bir gün Reader filmini izliyorum; adam çok yakışıklı, güzel mavi mavi gözleri var. Film bitene kadar adama hayran kaldım ve merak ettim nereden hatırlıyorum diye. Adam Voldemort'u canlandıran Ralph Fiennes imiş. Bende gizli bir Voldemort hayranlığı var sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı durumu kuzenimle Red Dragon filmini izlerken yaşadım. Ya bu adam çok tanıdık diye söylene söylene izledim, en son bi baktım internetten Voldemort :)

      Sil
  4. Merhaba..Filmleri alt yazılı izlemek seyir zevkini artırıyor.Bir de artık dublajlar pek başarılı değil.Galiba en güzeli orijinal dili anlayarak izlemek olurdu ama maalesef..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, ben de olabildiğince altyazılı filmleri tercih ediyorum, başarılı filmlerin dublajları iyi ama pek çok filmdeki oyuncuları aynı kişiler seslendirince de bayıyor :/ Açıkçası ben ara sıra orijinal dili izlemeye çalışıyorum :)

      Sil
  5. Merhaba blogunu ziyarete geldim, Harry Potter ben de çok severim, müzikleri de ayrı bir güzel. Orjinal izlemek her zaman daha iyi etki verdiğini düşünüyorum, ama animasyonları türkçe zevkli buluyorum, çünkü esprileri bize uyarlıyorlar :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz :) Aynı fikirdeyim, zaten animasyonlarda birbirinden başarılı insanlar seslendirme yapıyor genelde ve bu çok hoş :)

      Sil