30 Mayıs 2017 Salı

Tiyatro: Bu Yaşta Hâlâ Saklanarak Sigara İçiyorum



  

     
     Sizlere şu ana kadar izlediğim en güzel tiyatroyu yani, Versus Tiyatro'nun "Bu Yaşta Hâlâ Saklanarak Sigara İçiyorum" adlı tiyatroyu anlatmak istiyorum.
Çünkü bu tiyatroda; konu, oyuncular, dekor, ışık, kostüm... hepsi de çok iyiydi. Ama en iyisi de, bu tiyatronun amacına ulaşmış, seyircilere verilmek istenenleri verebilmiş bir tiyatro olmasıdır. Bütün samimiyetimle söylüyorum ki, iki hafta önce izlediğim bu tiyatronun hâlâ etkisindeyim :)


     Şimdi gelelim konuya... Cezayir asıllı yazar Rayhana'nın bu eseri; bir kadın hamamında bulunan, farklı sosyal sınıflardan gelen 9 kadının sohbetlerinden ve kavgalarından oluşuyor. Bu sohbet ve kavgalar; din, aşk, siyaset ve aile içeriklidir. Kadınlar her ne kadar farklı sosyal sınıflardan gelmiş olsalar da, eninde sonunda kaderleri ( bu kelimeyi sevmiyorum ama kullanmam gerekti :D) onları ortak bir serüvene sürükleyip bir kadını erkek şiddetinden korumak için mücadeleye giriştirir.


       Eğer olurda bu tiyatroyu izleme fırsatı yaklarsanız, izleyin. Emin olun pişman olmayacaksınız :)

Görseller: gaiadergi.com

14 yorum:

  1. nerede oynanıyormuş hemen bakayım .....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım izleme fırsatı yakalarsınız :)

      Sil
    2. baktım, bana uzak ve saatleri uymuyor ne yazık ki ... ama takipte olacağım , en azından gündüz oyunu için ...

      Sil
    3. Sağlık olsun :) Umarım daha iyilerini izleme fırsatı yakalarsınız :)

      Sil
  2. Güzelmiş nerede oynuyor acaba bakalım bir hayırlı ramazanlar sevgiler 😊

    YanıtlaSil
  3. Olá, tudo bem?
    Fiquei curiosa sobre essa peça.
    Beijos
    http://amandastale.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Toplum olarak kimse tiyatroya gitmiyor. Kimse o bilinçte değil. Eğer siz gidiyorsanız gelin bir sarılalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son zamanlarda bir çok tiyatroyu izleme fırsatı yakaladım ve maalesef seyirciler hep az oluyor. Çoğu tiyatroda iyi olmuyor açıkçası :( Umarım ileride daha iyi tiyatrolar ve daha kalabalık seyirci kitlesi olur :) Eğer sizde tiyatrolara gidiyorsanız tabiki de sarılalım :)

      Sil
  5. Tekrar izleme fırsatı buluruz inşallah :)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba! :) Blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım. Sizide kendi bloguma beklerim,takip ederseniz mutlu olurum 💎 www.nurundelidolublogu.tk 💎

    YanıtlaSil
  7. Oyunun ismi içeriğe çok güzel yakışmış.
    Gençliğimde çok oyun seyrettim, 'Çıkmaz Sokak Çocukları' ise bunların içinde beni en etkileyenlerin başında geliyordu. Ki aradan geçen yıllar bu etkilenme duygusunu kaybettirmedi. Sanıyorum bu oyun da yıllar sonrasında sizin için aynı anlamı ifade edecek :)

    YanıtlaSil