25 Nisan 2017 Salı

Samsun: Amazon Köyü





     Merhabalar :) Sizlere geçen haftaki Samsun gezintimde, en çok hoşuma giden yeri yani Amazon Köyü'nü anlatmak istiyorum. Amazonları kısaca kadın savaşçılardan oluşan bir topluluk olarak tanımlayabiliriz. Amazonların gerçekte yaşayıp yaşamadığı tam olarak bilinmese de, bir çok farklı mitte karşımıza çıkarlar ve farklı kültürlerde de izlerine rastlayabiliriz. Bu belirsizliğe rağmen, Amazonların ataları olan Sarmatyalıların gerçekte yaşadığına dair çok sağlam kanıtlarda var.



                                  
    

      Samsun'da ki Amazon Köyüne gelirsek, herkesin görmesini isteyeceğim türden mükemmel bir yer olduğunu söyleyebilirim. Bir mağara içerisinde bulunan bal mumu heykeller fazlası ile gerçekçi. Dikkatle baktığınız da heykellerin bir insana tıpatıp benzediğini görürüsünüz. Savaş aletleri ve kıyafetlerde olağanüstü derecede güzellerdi. Açıkçası ben ışıklandırmaları da çok beğendim :)





     Sol taraftaki fotoğrafta Amazonlar tarafından tutsak edilmiş bir erkek görüyoruz. Tamamen kadınlardan oluşan bir toplum olan Amazonların, erkeklerden nefret ettiğini de söylemeden geçmek olmaz. Amazonların tutsak ettikleri erkekleri öldürüp, cinsel organlarını Ana Tanrıçaya sunarlar. Erkeklerin ülkelerine geçmelerine de izin vermezler. Gene de bir erkek olarak Amazonlara hayranım tabi :) Sağ taraftaki resimde de Kraliçelerden biri yer almaktadır. Kıyafetlerine ayrıntılı bir şekilde bakıldığına hayvan kürklerinden yapılmış olduklarını görebiliriz. Umarım sizde bir gün Amazon Köyünü ziyaret etme şansını bulabilirsiniz.

NOT: Fotoğraflar bana aittir, daha fazla fotoğraf için instagram hesabımı takip edebilirsiniz.


10 yorum:

  1. Samsun'u gezmiştim ama keşke Amazon köyüne de gitseymişiz :))

    YanıtlaSil
  2. Öğrenmiş olduk eğer yolumuz düşerse inşallah uğramak isterim.Bu arada burda dedikodunu yaptım :) http://fatofotofan.blogspot.com.tr/2017/04/haftann-blog-baslklar.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım yolunuz düşer o zaman :) Demek hakkımda bir dedikodu ha :) Hemen bi bakayım o zaman :)

      Sil
  3. Mağaranın içinin bu şekilde düzenlenmesi çok ilginç geldi. Bölge turizmine katkısı muhakkak ki oluyordur. Yolum düşer mi bilmiyorum ama Amazon Köyünü görmek isterdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten de görülmeye değer bir yer :) Umarım yolunuz düşer :)

      Sil
  4. Benim bilgi dağarcığımda Anaerkil bir topluluk olarak yer alıyor, erkek düşmanlıkları olduğunu ilk kez okudum. Aslına bakılırsa çok da mantıklı gelmedi bana: Özellikle üreme açısından. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Efsaneye göre Amazon kadınları sadece savaşta adam öldürdüğü zaman çiftleşmeye hak kazanırlardı. Gebe kalan hamile kadınlarsa; kız çocuğu doğururlarsa savaşçı olarak yetiştirip, erkek çocuklarını ise çiftleştikleri kişilerin kabilelerine yollarlardı. Tabi efsane gene de, ne desem tamamen doğru olmaz :)

      Sil
  5. Şu balmumu heykellerin insanlara tıpatıp benzemeleri benim için iyi olmuyor korkuyorum vallahi ya. Ortadaki amazon kadınlarını güzel ışıklandırmışlar gerçekten. Tarihte çok ilginç şeyler var yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz ürkütücü olduğunu kabul ediyorum :) Amazon köyü olduğu gibi güzel bir yer umarım ziyaret edersin bir gün :)

      Sil