11 Mart 2017 Cumartesi

Fotoğrafçılığımın Kısa Tarihi

                                       

                             
                                                                  Denizli Çamlık

      Benim fotoğrafçılık tutkum 10-11 yaşlarında başladı. O zamanlar filmli fotoğraf makineleri vardı. Hatırlarsınız o filmlerle 36 tane fotoğraf çekebilirdik ve çektiğimiz fotoğrafları baskısı yapılana kadar göremezdik. Çıkan fotoğraflarda hemen albümlerimizde kendilerine bir yer edinirlerdi. Bu arada sizde hak vereceksiniz ki o albümlerin çok büyük manevi değerleri vardır.

                                           
                                                             Çevlik, Samandağ, Hatay

     10. sınıfa geldiğimde, devletten burs kazanmıştım ve ilk bursu alır almazda parayı çektiğim bankamatiğin karşısındaki Teknosa'ya girip dijital fotoğraf makinesi aldım. İlk günkü hevesimle 400 kadar fotoğraf çekmiştim. Çektiğim bütün fotoğrafları bilgisayara oradan da ikinci bursumla aldığım harici harddiske yükledim ve hâlâ bütün fotoğrafları saklıyorum. Yaklaşık 4 yıl boyunca nereye gidersem gideyim kameramı yanımdan ayırmadım. Genelde aile fotoğrafları çekiyordum ama manzara fotoğraflarını, çiçekleri, gezip gördüğüm yerleri de ihmal etmiyordum. Lisedeyken fazlasıyla gezme fırsatım olmuştu: Mardin'in eşsiz caddelerini, Süryani kiliselerini; Mersin'in Kız Kalesi'ni, cennet-cehennemini; Denizli'nin Pamukkale Travertenlerini, antik Hierapolis kentini ve daha bir çok yeri...

                            
                                                          Hierapolis Antik Kenti  

      Kısa bir süre önce de uzun süredir almak istediğim profesyonel fotoğraf makinesini aldım :) Zaten Antakyalıyım ve Muğla'da okuyorum yani her tarafım doğal ve tarihi güzelliklerle dolu ve bu fırsatı çok iyi değerlendireceğim. Umarım sizlerle paylaşabileceğim çok iyi fotoğraflar çekebilirim :) Sağlıcakla kalın :)

22 yorum:

  1. Fotograf cekmek gercekten inanilmaz guzel bir tutku. :) Bol bol gormek isteriz cektigin fotograflari. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :) Bende bol bol fotoğraf çekip paylaşırım o halde :)

      Sil
  2. Fotoğraf sanatçıları çok duygusal ve minimalist oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba bende öyleyim ama henüz bi sanatçı sayılmam :)

      Sil
  3. Çocukluk hayallerine sımsıkı sarılan insanların yaşam öykülerini okudum, daha doğrusu çok ama çok başarılı insanların yaşam öykülerinde çocukluk hayallerine sımsıkı sarıldıklarını gördüm. Başarıya giden yol oydu. Spielberg, ABBA nın dört üyesi, Frank Sinatra aklıma gelen yalnızca birkaç örnek. Azminizi kutluyorum, doğru yoldasınız sakın bırakmayın, siz fotoğraf sanatçısı olmak için doğmuşsunuz demektir bu. O yolda ilerleyin. Başarı sizin olacak göreceksiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz bayağı ilham verici, teşekkür ederim :)Fotoğraf çekmek benim için basit bir hobi değil, hep içimde olan bir şeydi ve şimdi yavaştan profesyonelleşmeye başlıyorum galiba :)

      Sil
  4. Herkesin yapabileceği bir şey değil bence fotoğraf çekmek. Çeker tabii hatta hepimiz fotoğraf çekiyoruz ama öylesine. Sanat eseri gibi fotoğraflar ancak istekli ve yetenekli bir insanın makinesinden çıkar. Yolun açık olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, güzel bir kare yakalamak hiç kolay değil ve bende yavaş yavaş nasıl güzel bir fotoğraf çekebilirim onu öğreniyorum :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Blogunuz hayırlı uğurlu olsun.

    Fotoğraf çekebilmeli insan. Kitap okumalı. Bitkileri, kuşları sevmeli. Yani güzel olan her şeyi yapabildiğince yapmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Çok haklısınız; bu yüzdendir ki güzelliklerin peşinden koşuyoruz :)

      Sil
  6. Merhaba bloğumu ziyaret etmişsiniz ama takibinizi göremedim.Bende takip etmek istedim hata verdi anlamadım tekrar denedimyine olmadı ama sonra yine denerim sıkıntı internette sanırım.Denizliye gelmişsiniz ne güzel bir foto yakalamışsınız.Yolunuz açık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizi takip ediyorum da blogger hesabıyla değil, gmail hesabıyla Mehmet Arslan olarak :) Denizli güzelliklerle dolu bir şehir en kısa zamanda bir daha gitmek istiyorum :)

      Sil
  7. Çok güzel kareler fotoğraf çekmek çok güzel bir duygu 😊yeni fotoğraf makinesi​ hayırlı uğurlu olsun güzel resimlerinizi bekliyoruz sevgililer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim kısa süre içinde fotoğraflarımı sizlerle paylaşmaya çalışacağım :)

      Sil
  8. heey makinan hayırlı olsun evet ya gerçekten de çok güzel fotolar çekilecek yerlerdeymişsin ne şanslısın kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ve bu şansımı da elimden geldiğince iyi değerlendirmeye çalışıyorum :)

      Sil
  9. Makineniz hayırlı olsun, seveni için böyle bir makineye sahip olmak ne büyük bir heyecan kaynağıdır. Her karede dünya yeniden keşfedilir...

    YanıtlaSil
  10. Bir ara ben de heveslenip, profesyonel makine aldım :D Pamukkale sağ olsun elimden aldı, kireçli bir şekilde kitaplıkta duruyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok üzüldüm ya :/ Umarım benim başıma öyle bir şey gelmez, kahrolurum herhalde :D

      Sil
  11. Şu çamlığa beraber de gidelim bir gün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki gideriz, ben de tekrardan gitmek istiyorum zaten :)

      Sil