6 Mart 2017 Pazartesi

Feyruz

                                                                               

                                                

     Bugün sizlere; şarkılarıyla büyüdüğüm, sesiyle büyülendiğim, efsânevi şarkıcı Feyruz'u tanıtmak istiyorum. Eminim ki tanıyanınız vardır ve şarkıları sizleri de derinden etkilemiştir. Feyruz, 1935 doğumlu Lübnanlı bir şarkıcı ve oyuncudur. 1960'lı yıllarda müzik hayatına atılan Feyruz, 1970'li yıllarda dünya çapında üne kavuşmuştur. Sizlere dinlemeniz için
en sevdiğim şarkıyı paylaşıyorum :)


     Semiha Yankı'dan Ferdi Özbeğen'e, Ajda Pekkan'dan Erkin Koray'a birçok sanatçımızda Feyruz'un şarkılarından etkilenmiş ve orijinal parçaları düzenleyerek kendi parçalarını oluşturmuşlardır. Feyruz'un bir parçasını daha paylaşıyorum ve eminim bir çoğunuz şarkının Türkçe versiyonunu da hatırlayacak :)

                                   

       "Böyle gelmiş böyle
     Böyle geçer dünya
     Günlerimiz bitecek
     Bir gün saya saya"

     Müziği duyar duymaz da; Gönül Akkor'un ve Deniz Seki'nin seslendirdiği bu parçayı tanımışsınızdır diye tahmin ediyorum :)  İyi ki Feyruz ve şarkıları varlar :)
       



4 yorum:

  1. Feyruz'a bayıldım. Paylaştığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. İkinciyi açtım dinliyorum Bildiğimiz en güzel müziklerden biri :)))

    YanıtlaSil